Kvalitetssikring

Hos Kokkenes Køkken udgør mennesker, kvalitet og miljø grundpillerne i alt arbejde. 

Medarbejdere i Kokkenes Køkken


Medarbejderen i fokus

Alle vores medarbejdere skal føle sig som en integreret del af løsningen. Alle føler, at de har ansvar for deres eget arbejde og opgaver. 

Uddannelse

Vi har udviklet vores eget uddannelsesprogram, hvor vores medarbejdere uddannes specifikt til at kunne varetage bestemte opgaver. Uddannelsesprogrammet indeholder både efteruddannelse, interne kurser, som kokkerering af nye madtiltag, for eksempel Street Food og Flexitarian, samt egenproduktion af juicer og smoothies.

Service og madoplevelse

Vi har fokus på altid at levere den bedste service og give vores kunder en fantastisk madoplevelse, der hver dag rammer gæsternes unikke behov og ønsker. For at sikre dette, og for at sikre at kantinen udvikler sig efter vores kunders ønsker, arbejder Kokkenes Køkken med følgende tiltag:

  • Brugertilfredshedsundersøgelser
  • Daglig dialog mellem køkkenchef og gæster
  • Direkte brugerinddragelse
  • Oprettelse af kantineudvalg
  • Koncept for fastholdelse af kvaliteten over tid
  • eSmiley som egenkontrolsystem

Madspild

Kokkenes Køkken har adopteret FN verdensmål nr. 12.3 som vores bidrag til de klimamæssige udfordringer, der ligger i madspild. For os handler madspild ikke kun om, hvad vi har af madspild – det er hele kæden, vi ser på - fra jord til bord. Det er her, der kan høstes lavthængende frugter til gavn for vores kunder, kantiner og miljø.

I alle vores kantiner arbejder vi systematisk med at minimere madspild. Flere gange om året afholder vi madspildsprojekter, hvor alle processer i køkkenet bliver fulgt. Eksempelvis vejer vi spildet fra flere stationer i kantinen – også fra gæsternes tallerkener. På den måde kan vi måle vores aftryk på miljøet og hele tiden forbedre os. 
Derudover arbejder vi kontinuerligt med forbedringer af vores måde at anrette maden på, set i forhold til, at folk spiser fra en morgen- og frokostbuffet hver dag og ikke altid tænker over, hvor meget de tager. Der er fordele ved at tilbyde alternativer i form af anrettede portionstallerkner og skåle. Maven bliver ofte mæt før øjet, og spild fra gæsternes tallerken er ofte procentvis høj i forhold til det samlede spild. 

Bæredygtigt kokketøj lavet af genbrugsplastik

Vi tænker innovativt for at være mest muligt bæredygtige og for at understøtte FN’s klima- og verdensmål aktivt. Som det nyeste initiativ har vi investeret i 5.000 kokkejakker og forklæder fra Berendsens særlige CSR-kollektion, som blandt andet bliver fremstillet af brugte engangs-plastikflasker.

ISO certificering

Kvalitet er målbar i kraft af ISO 9001:2015-certificeringen. Og vi har udarbejdet en grundig kvalitetshåndbog, der beskriver, hvordan vi overholder kravene i ISO 9001:2015-standarden, som vi er certificeret i forhold til.

Det vil sige, hvordan vi sikrer, at:

  • Vi har tilfredse kunder
  • Alle medarbejdere føler sig som en integreret del af løsningen
  • Ledelsen styrer virksomheden, så vi har de bedste forudsætninger for at levere kvalitetsservice og på den måde bibeholde tilfredse kunder
  • Ansvar og beføjelser er entydigt fastlagte for alle medarbejdere
  • Vi kan levere præcis det, som vi lover i salgssituationen
  • Vi har kun gode og kvalificerede medarbejdere
  • Alle medarbejdere har adgang til gyldige og gode arbejdsbeskrivelser
  • Vi sammen forebygger og retter opståede afvigelser
  • Alle føler, at de har ansvar for deres eget arbejde og opgaver
  • Vi overvåger arbejdet, mens det bliver udført – og når det er udført
  • Vi kun anvender kvalificerede leverandører
  • Vi til stadighed er det bedste serviceselskab for kunder og medarbejdere

 

En glad smiley er ikke nok. Vi vil have Elite Smileys.

En glad smiley fra Fødevarestyrelsen er en selvfølge hos os. Og helst af elite-slagsen, som størstedelen af vores kantiner også drives med i dag.

Kokkenes Køkken

Vil du have professionelle kokke i din kantine?

Ring os op for en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for din kantine og dine medarbejderes frokost.
Telefon: 70 25 24 22

Send mail