Høje krav og teamwork

I kantinen på Nest45, som Kokkenes Køkken driver, tager køkkenchef Jonas Schmidt og hans team ansvar for at levere dagens bedste spiseoplevelse.

Høje krav til service og måltider

”Jeg kan godt lide, at der stilles høje krav til vores services, for det betyder, at vi i køkkenet får mulighed for at udvikle os kulinarisk og prøve nye ting af. Vores ambition er at tilberede et lækket måltid, hver dag, og at gæsterne mødes af retter, som klart overstiger deres forventninger til en frokost i kantinen.” forklarer Jonas Schmidt, køkkenchef i Kokkenes Køkken.

Jonas har sin daglige gang på kontorhuset Nest 45 i Ørestaden, hvor blandt andre Telia har hovedkontor. Kantinen er helt nyopstartet og gæsterne kan glæde sig til at spise efter SANS! konceptet som bygger på neurogastronomi og nudging.

”Grundtanken i SANS! er en frokostrestaurant, som tilbyder én dagens ret frem for den store klassiske frokostbuffet med masser af pålæg, salater og flere varme retter. Vi fokuserer på at tilberede måltider, hvor vi for det første bruger væsentlig bedre råvarer, og hvor vi får sprødt, bittert, surt, stærkt, sødt, salt og umami ned på hver eneste tallerken. Og dét kan noget.”

Selvom kantinen er nyopstartet, har Jonas et veletableret team, som tidligere har arbejdet sammen, med sig i køkkenet. Og et godt team er netop én af grundene til, at Jonas høje ambitioner kan indfries.

”Vi arbejder sammen for at gøre en forskel for vores gæster, hver dag. Og vi byder alle ind med vores kompetencer for at kunne tilbyde den bedste frokostoplevelse.”